נוכחותם של שחקנים אלה תהיה תלויה במספר המטיילים ובהעדפותיהם, מצא המחקר. באופן כללי, מטיילים הרפתקנים יותר מעדיפים לחקור את התרבות וההיסטוריה המקומית בעוד שמטיילים פחות מנוסים יבחרו ללכת למקום נופי או לאתר היסטורי. שחקני תעשיית המזכרות עשויים להופיע אם יש קשרי אמון בלתי מפורשים בין מטייל לספק שאינו נשבר על ידי מחסומי שפה או קשיים אישיים אחרים. מערכות יחסים אלו בנויות ממערכות יחסים מהימנות המבוססות על אמון אחד בשני וכן על כנות משני הצדדים. אפשרות שלישית הייתה שאם כבר נוצרים יחסי אמון בין חברי המפלגה, אז אולי עדיף שהתעשייה תעבוד איתם ולא נגדם.
שחקני תעשיית מזכרות
להלן שחקנים מרכזיים בתעשיית המזכרות.
- קובעי מדיניות: הם עוזרים לעצב מדיניות ותקנות תיירות, ליצור תנאים נוחים לעסקים ולקדם יעדים. - סוכנויות במימון ממשלתי: הן מספקות מימון למחקר, ואוספות נתונים על זרימת תיירות, צרכים והעדפות.
- ארגוני שיווק יעד (DMOs): הם מעודדים מטיילים לבקר ביעד ולהישאר בו זמן רב יותר.
- עסקים מקומיים: הם מייצרים מזכרות, מוכרים אותן לתיירים ומרוויחים מהוצאות תיירים.
- אגודות תיירות-יעדים: הן מאגדות את כל הארגונים הרלוונטיים בתוך אזור ועוזרים להם לפתור את הבעיות שלהם.
- תקשורת: הם מיידעים את הציבור על היתרונות של יעד, דנים בסוגיות עמן מתמודדות DMO ומדווחות על זרימת תיירות, דרישות לשירותים ורמת שביעות רצון של תיירים.
- תיירים: הם אוספים מזכרות, מוציאים עליהם כסף ומביאים אותם הביתה כמזכרות לחוויותיהם.
מזכרות ותיירות
תיירות היא פעילות כלכלית הכרוכה בנסיעות למקומות מעניינים. זוהי תעשייה חשובה המעסיקה מיליוני אנשים ומייצרת הכנסה למדינות רבות. מזכרת היא אות זיכרון הקשור למקום, לאדם או לאירוע. מזכרות קונים על ידי תיירים לקחת הביתה. הם סמלים של המקום והתרבות שהתיירים ביקרו בהם. מזכרות נאספו ונסחרו במשך מאות שנים. לעתים קרובות הם מהווים דוגמאות ייחודיות לתרבות הרצויה בשל ערכם האסתטי או התרבותי. תיירים יכולים לפעמים להביא רעיונות וסגנונות חדשים, ולרוב יש להם כסף לבזבז. לתיירים יש גם הזדמנות ללמוד על ההיסטוריה, התרבות והיבטים אחרים של המקום שבו הם מבקרים. הם עשויים להחליט לאסוף פריט שנוצר במקום שבו ביקרו או משהו שמייצג את התרבות הזו. זו יכולה להיות מזכרת.
קשר תיירות-מזכרות תעשייה
תיירות ותעשיית המזכרות הם שני ענפים חשובים שלעתים קרובות מקושרים יחד. המבקרים במקום בדרך כלל אוספים מזכרות כדי להזכיר להם את החוויה שלהם ואת תרבות המקום. למזכרות אלו יש לרוב קשר למקום, כמו תכשיט מעוצב במיוחד או ציור שנוצר על ידי מישהו מהמקום שמבקרים בו. תעשיית המזכרות חשובה כי היא מייצרת הכנסה באמצעות מכירת מזכרות. זה גם נותן לאנשים הזדמנות ליצור ולמכור את היצירות שלהם. תעשיית התיירות יכולה להפיק תועלת מתעשיית המזכרות מכיוון שמזכרות הן פריטים הנחשקים על ידי מבקרים רבים. זה אומר שאנשים מוכנים להוציא כסף על מזכרות.
תיירים אוהבים לקנות מזכרות
סקר שנערך בקרב תיירים שביקרו בניו יורק מצא שהם הוציאו בממוצע 54 דולר על מזכרות. זה היה כמעט פי שניים מההוצאה הממוצעת של 28 דולר לתייר על אוכל ושתייה. גם רכישות מזכרות היוו אחוז ניכר מהמכירות הקמעונאיות בניו יורק. מכירות מזכרות נאמדו ב-1.9 מיליארד דולר בשנה, מה שהופך אותן לתעשייה השלישית בגודלה בעיר. ממצאי הסקר לא היו מפתיעים. ניו יורק היא אחת הערים המתויירות ביותר בעולם. הוא מקבל יותר מ-50 מיליון מבקרים מדי שנה, הנמשכים להיסטוריה, תרבותו והמראות המפורסמים שלו. תיירים אלה צפויים לבצע רכישות מזכרות במהלך ביקורם. מתוצאות הסקר עולה כי מכירת מזכרות היא כוח כלכלי משמעותי.
תעסוקה בתעשייה
תעשיית המזכרות כוללת סוגים רבים ושונים של עסקים. יש חברות שמעצבות מזכרות, אנשים שמייצרים אותן ואחרות שמוכרות אותן. מספר המועסקים בחברות אלו תלוי בכמה מזכרות נמכרות מדי שנה. סביר להניח שהמכירות יגדלו לאחר אירועים כמו אולימפיאדה, אולימפיאדה או גביע העולם. במהלך אירועים אלה, אנשים ממדינות רבות ושונות נוסעים לעיר המארחת. תיירים ממדינות אחרות קונים מזכרות כדי לשמור כתזכורת לטיול שלהם. זה עשוי להגדיל את מספר מכירות המזכרות. פנסיונרים המעוניינים להרוויח כסף עשויים להחליט למכור מזכרות כמשרה חלקית. זה יכול לספק להם מקור הכנסה קבוע.
סיכום
תעשיית המזכרות חשובה כי היא מייצרת הכנסה באמצעות מכירת מזכרות. זה גם נותן לאנשים הזדמנות ליצור ולמכור את היצירות שלהם. תעשיית התיירות יכולה להפיק תועלת מתעשיית המזכרות מכיוון שמזכרות הן פריטים הנחשקים על ידי מבקרים רבים. זה אומר שאנשים מוכנים להוציא כסף על מזכרות. מספר המועסקים בענף זה תלוי בכמה מזכרות נמכרות מדי שנה.